Powered By Blogger

понеделник, 26 януари 2009 г.

PRADA






Миуча Прада е внучка на Марио Прада, основал през 1913 година в Милано едноименната модна къща. Тя е родена през 1950 (според някои източници – 1949) година. Доктор по политически науки с комунистически убеждения. На младини взема активно участие в борбата за защита на женските права. В началото на 70-години изработва чанти и ранички от непромокаеми материали, но сериозно започва да се занимава със семейния моден бизнес през 1978 година, наследявайки го от майка си. Първата си линия собствени чанти от синтетични материали създава през 1985 година, а първата си колекция готово облекло – през 1989 година. През 1992 година лансира по-достъпна младежка линия “Миу Миу”. Докато Миуча Прада е творческия директор на модната къща, то финансовият мозък и главен мениджър е съпругът й Патрицио Бертели. Благодарение на него “Прада” осъществява редица успешни търговски сделки и в края на 90-те закупува известни марки като “Азедин Алая”, “Жил Зандер”, “Фенди”,“Хелмут Ланг” и др.( с някои от които по-късно се разделя). През 1995 година модната къща започва да произвежда и да продава мъжко облекло с марката “Прада”, през 1998 година открива първия си бутик за мъже в Лос Анджелис, а от 2006 година започва да разпространява ароматната течност “Амбър пур ом”. Днес “Прада” е сред най-проспериращите модни вкъщи в света, чиято цена е в милиони долари. Само за 2006 година чистата печалба на “Прада груп” възлиза на 76 милиона евро, което се равнява на 63% ръст спрямо 2005 година. Компанията за луксозни стоки притежава стотици собствени магазини в над 70 държави. Сред отличията й блестят международната награда на Съвета на модните дизайнери в Америка (1993) и призът “Дизайнер на годината” ( 1995 г.). Според “Уолстрийт джърнъл” тя води класацията на тридесетте най- влиятелни жени в Европа.
Чрез модната империя “Прада груп” съвременният италиански дизайн разкрива едни от най-привлекателните си черти и предимства: изисканост, достъпност, атрактивност, женственост, минимализъм и завършеност. Главната муза, сърцето и душата на прочутата модна къща е Миуча Прада, наследничка на прочут род и фирма с близо стогодишна история. Траекторията на нейния успех започва от създаването на висококачествени куфари и чанти, минава през изработката на модерни аксесоари – колани и обувки, украшения и допълнения, за да достигне завидния триумф на един от най-популярните брендове в света. Всеизвестно е, че “Прада” е любимата марка на най-влиятелната модна издателка – Анна Уинтур – шефката на американската библия на стила “Вог”. Името на модната къща придобива истинска мега популярност след излизането на бестселъра на Лорън Уайзбъргър “Дяволът носи Прада”. Тъкмо тази книга залегна в основата на изключително успешния едноименен филм на режисьора Дейвид Франкъл с главни изпълнителки Мерил Стрийп и Ан Хатауей. Но коя е самата Миуча Прада?
за персоната на Миуча Прада
акцентът се поставя главно върху самата марка “Прада”. Самата Миуча е родена в Милано и е внучка на Марио Прада, който полага основите на семейния бизнес в сферата на производството и търговията с аксесоари ( прочути са неговите куфари, изработвани в началото от кожата на морж ). В началото Миуча Прада не проявява голям интерес към модата или поне не толкова голям, колкото към социалните въпроси, лявата идеология и политическите науки, които завършва в Миланския университет. Защитава докторат по политология и се изявява като страстна привърженичка на Италианската комунистическа партия. Заедно с това обаче помага на майка си Луиза в модния бизнес и през 70-те прави успешен опит с изработката на дизайна на удобни, практични и модерни чантички от иновативни материи. Сред факторите за първоначалния успех на младата дизайнерка се откроява умението й по свой, оригинален и заедно с това – достъпен начин да задоволи желанията и потребностите на жените от различно, комфортно и стилно облекло и допълнения. Същинският успех на модна къща “Прада”, аргументиран и финансово, настъпва когато съпругът на Миуча – Патрицио Беретели, поема мениджмънта, финансинга и маркетинга в свои ръце.
ТВОРЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ И КОНЦЕПЦИЯ
:”Обичам модата, но мисля, че тя трябва да си знае мястото, а не да управлява живота ни. Модата е прекрасна част от битието ни, но според мен, всичко трябва да се прави за удоволствие”.
По принцип дизайнерката проявява интерес към работата с по-евтини материали, но ненавижда копирането и механичното адаптиране на високи колекции към масовия вкус.
вълшебната формула: изчистена линия + собствен прочит на женствеността + нестандартни материали. “Аз вече не правя елегантни облекла, а тъкмо обратното. Изработвам грозни дрехи от грозни материали”, твърди дизайнерката. Явно става въпрос за умишлена проява на нейния “лош вкус”.
Дизайнерката не крие пристрастията си към полиестера, синтетиката и другите изкуствени материи, но заедно с това тя използва коприна, кожа, сатен, туид, дантели и бродерии. Сред любимите й цветове са зеленото, кремавото, кафявото, бялото, черното и др.
Аксесоарите, а напоследък и парфюмите с марката “Прада” все повече интригуват и привличат вниманието на потребителите. Самата дизайнерка твърди, че е израснала сред аксесоарите и вече се е убедила, че не можеш да бъдеш моден дизайнер ако не умееш да правиш чанти и обувки.

Животът и творчеството на Миуча Прада e доказателство за таланта и за специфичните му начини на проявление в модния дизайн. марка като “Прада” би било невъзможно без дълбоките традиции, изковани с професионализъм, майсторство и безкомпромисност към качеството на чантите и куфарите на Марио Прада
Жена, дизайнер, човек, способен да мисли социално и отговорно. Стилът “Прада” е стилът на реалния живот, обагрен със земна, неподправена красота.

Няма коментари: