Powered By Blogger

понеделник, 26 януари 2009 г.

VERSACE

Donatella Versace
Един от признатите дизайнери в света, но все още в сянката на брат си Gianni
Биография
През септември 2003 г. братът на Versace – Santo е обявен за генерален директор на холдинга Versace. Donatella оглавява дизайнерския отдел. По това време тя вече работи в компанията по линията Versus.
Единствената наследница на Gianni Versace обаче е 11 годишната дъщиря на Donatella Allegra. Синът й Daniel пък наследи колекцията от картини на Versace. Част от наслидството му са и къщите намиращи се в Lake Como, Италия, Милано, Италия, Ню Йорк и тази в Маями, където той бе убит.
Дизайнерът Gianni Versace е роден през 1946 г. в Reggio Calabria, Италия. На 16 юли 1997 г. той става жертва на жестоко убийство. Когато били малки майка им ги издържала със своето малко шивашко ателие. Тук Versace научава всичко за правенето на дрехи и скоро започва сам да създава модели, които майка му продава. По-късно Versace натрупва повече опит работейки в отдела по доставките на фабрика. Първата възможност да покаже способностите си получил през 1972 г., когато направил колекция за италианската компания Fiori Fiorentini.
През следващите години Versace прави модели за италианиските марки De Parisi, Genny, Callaghan, Alma и Complice. При работа му за Complice името му като дизайнер се появява за пръв път.
През 1978 г. Versace отваря първия си бутик в Милано и все още продава дрехи на други компании, за да допълва собствените си колекции. Много скоро популарността на стила Versace започва да нараства и негови бутици се отварят в цял свят.
През 1985 г. Versace добавя линията Instante към своята модна империя. Тя е предназначена за по-млада и не толкава заможна публика.
Стилът Versace се е превърнщо в световноизвестно марка. Ако искаме да го определим можем да го сравним с Giorgio Armani. Versace е всичко, което Armani не е. Той е известен с поразителен, забележителен, удивителен цветове, материали и кройки. Неговите колекции както за жени така и за мъже са секси до ръба на вулгарността.
Когато прави моделите си той дава единствено vague sketch на идеите си. След това асистентите му трябва да превърната неговата идея в нещо, което може да се носи. През 1997г. Versace е застрелян пред къщата си в Маями. Убиецът е сериен убиец, който се самоубил малко след това

Donatella Versace
Донатела Версаче е родена на 2-ри май 1955 година. Тя е един от основателите на империята Версаче.
С първоначалната идея да е PR на брат си и компанията, тя бързо се потапя в света на модата и става част от творческия процес.
През 80-те брат й Джани посвещава парфюм на нея, носещ името Blonde и й подарява нейна собствена марка, добре познатата вътрешна линия Versus.
Благодарение на Донатела марката Версаче става любима на редица холивудски звезди, с които тя поддържа и приятелски връзки. След неочакваното убийство на Джани, Донатела Версаче става главен дизайнер на модната империя.
Тя продължава да организира най-елитните и зашеметяващи партита в Европа, на които редовни гости са Елтън Джон, Лиз Хърли, Катрин-Зита Джоунс, Кайт Мос, принц Чарлз.
Наследницата на империята Версаче след Донатела е дъщеря й Алегра Версаче.


Gianni Versace
Джани Версаче е роден на 2-ри декември 1946 в Италия.
Благодарение на майка си, която има шивашко ателие, той прави своите първи стъпки в създаването на дрехи.
От 1972 година, когато се мести в Милано, работи за различни модни къщи и имена – Fiori Fiorentini, De Parisi, Genny, Callaghan, Alma, Complice.
През 1978 отваря първия си собствен бутик Via della Spiga, където продава свои и чужди облекла. Постепенно той отваря бутици в различни точки на света, както и своя собствена фабрика.
За него работят както семейството му, така и много млади талантливи хора, които доразвиват идеите му и създават дрехи от абстрактните скици на Джани.
През 1997 година Джани Версаче е смъртоносно застрелян пред имението си в Маями

PRADA






Миуча Прада е внучка на Марио Прада, основал през 1913 година в Милано едноименната модна къща. Тя е родена през 1950 (според някои източници – 1949) година. Доктор по политически науки с комунистически убеждения. На младини взема активно участие в борбата за защита на женските права. В началото на 70-години изработва чанти и ранички от непромокаеми материали, но сериозно започва да се занимава със семейния моден бизнес през 1978 година, наследявайки го от майка си. Първата си линия собствени чанти от синтетични материали създава през 1985 година, а първата си колекция готово облекло – през 1989 година. През 1992 година лансира по-достъпна младежка линия “Миу Миу”. Докато Миуча Прада е творческия директор на модната къща, то финансовият мозък и главен мениджър е съпругът й Патрицио Бертели. Благодарение на него “Прада” осъществява редица успешни търговски сделки и в края на 90-те закупува известни марки като “Азедин Алая”, “Жил Зандер”, “Фенди”,“Хелмут Ланг” и др.( с някои от които по-късно се разделя). През 1995 година модната къща започва да произвежда и да продава мъжко облекло с марката “Прада”, през 1998 година открива първия си бутик за мъже в Лос Анджелис, а от 2006 година започва да разпространява ароматната течност “Амбър пур ом”. Днес “Прада” е сред най-проспериращите модни вкъщи в света, чиято цена е в милиони долари. Само за 2006 година чистата печалба на “Прада груп” възлиза на 76 милиона евро, което се равнява на 63% ръст спрямо 2005 година. Компанията за луксозни стоки притежава стотици собствени магазини в над 70 държави. Сред отличията й блестят международната награда на Съвета на модните дизайнери в Америка (1993) и призът “Дизайнер на годината” ( 1995 г.). Според “Уолстрийт джърнъл” тя води класацията на тридесетте най- влиятелни жени в Европа.
Чрез модната империя “Прада груп” съвременният италиански дизайн разкрива едни от най-привлекателните си черти и предимства: изисканост, достъпност, атрактивност, женственост, минимализъм и завършеност. Главната муза, сърцето и душата на прочутата модна къща е Миуча Прада, наследничка на прочут род и фирма с близо стогодишна история. Траекторията на нейния успех започва от създаването на висококачествени куфари и чанти, минава през изработката на модерни аксесоари – колани и обувки, украшения и допълнения, за да достигне завидния триумф на един от най-популярните брендове в света. Всеизвестно е, че “Прада” е любимата марка на най-влиятелната модна издателка – Анна Уинтур – шефката на американската библия на стила “Вог”. Името на модната къща придобива истинска мега популярност след излизането на бестселъра на Лорън Уайзбъргър “Дяволът носи Прада”. Тъкмо тази книга залегна в основата на изключително успешния едноименен филм на режисьора Дейвид Франкъл с главни изпълнителки Мерил Стрийп и Ан Хатауей. Но коя е самата Миуча Прада?
за персоната на Миуча Прада
акцентът се поставя главно върху самата марка “Прада”. Самата Миуча е родена в Милано и е внучка на Марио Прада, който полага основите на семейния бизнес в сферата на производството и търговията с аксесоари ( прочути са неговите куфари, изработвани в началото от кожата на морж ). В началото Миуча Прада не проявява голям интерес към модата или поне не толкова голям, колкото към социалните въпроси, лявата идеология и политическите науки, които завършва в Миланския университет. Защитава докторат по политология и се изявява като страстна привърженичка на Италианската комунистическа партия. Заедно с това обаче помага на майка си Луиза в модния бизнес и през 70-те прави успешен опит с изработката на дизайна на удобни, практични и модерни чантички от иновативни материи. Сред факторите за първоначалния успех на младата дизайнерка се откроява умението й по свой, оригинален и заедно с това – достъпен начин да задоволи желанията и потребностите на жените от различно, комфортно и стилно облекло и допълнения. Същинският успех на модна къща “Прада”, аргументиран и финансово, настъпва когато съпругът на Миуча – Патрицио Беретели, поема мениджмънта, финансинга и маркетинга в свои ръце.
ТВОРЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ И КОНЦЕПЦИЯ
:”Обичам модата, но мисля, че тя трябва да си знае мястото, а не да управлява живота ни. Модата е прекрасна част от битието ни, но според мен, всичко трябва да се прави за удоволствие”.
По принцип дизайнерката проявява интерес към работата с по-евтини материали, но ненавижда копирането и механичното адаптиране на високи колекции към масовия вкус.
вълшебната формула: изчистена линия + собствен прочит на женствеността + нестандартни материали. “Аз вече не правя елегантни облекла, а тъкмо обратното. Изработвам грозни дрехи от грозни материали”, твърди дизайнерката. Явно става въпрос за умишлена проява на нейния “лош вкус”.
Дизайнерката не крие пристрастията си към полиестера, синтетиката и другите изкуствени материи, но заедно с това тя използва коприна, кожа, сатен, туид, дантели и бродерии. Сред любимите й цветове са зеленото, кремавото, кафявото, бялото, черното и др.
Аксесоарите, а напоследък и парфюмите с марката “Прада” все повече интригуват и привличат вниманието на потребителите. Самата дизайнерка твърди, че е израснала сред аксесоарите и вече се е убедила, че не можеш да бъдеш моден дизайнер ако не умееш да правиш чанти и обувки.

Животът и творчеството на Миуча Прада e доказателство за таланта и за специфичните му начини на проявление в модния дизайн. марка като “Прада” би било невъзможно без дълбоките традиции, изковани с професионализъм, майсторство и безкомпромисност към качеството на чантите и куфарите на Марио Прада
Жена, дизайнер, човек, способен да мисли социално и отговорно. Стилът “Прада” е стилът на реалния живот, обагрен със земна, неподправена красота.

SURCA










DRESSES